Dlaczego nie otrzymaliśmy maila z linkiem aktywacyjnym?
Rokrocznie zdarzają się przypadki, iż po założeniu konta opiekuna szkolnego nie otrzymaliście Państwo wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym. Przyczyn takiego stanu może być kilka, poniżej postaramy się wymienić najpowszechniejsze z nich, wraz z krótkim wyjaśnieniem:
- Wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym przychodzą na adres podany jako adres mailowy szkoły, dlatego nie ma sensu oczekiwać ich w skrzynce wskazanej jako adres opiekuna szkolnego (za wyjątkiem przypadku, kiedy są one takie same);
- Jeśli wiadomość z linkiem nie dotarła na adres mailowy szkoły, warto zajrzeć do zakładki "Szkoły" na stronie Konkursu FOX i sprawdzić w danych Państwa szkoły, czy adres e-mail tam figurujący jest poprawny;
- Dosyć często zdarza się, że wiadomości aktywujące trafiają do folderu SPAM - dlatego warto tam zajrzeć;
- Podążając tym tropem, warto również zajrzeć do zakładek w skrzynce pocztowej - w zależności od operatora, e-maile mogą być pogrupowane np. jako "Oferty", "Społeczności", itp., więc istnieje możliwość, że interesująca nas wiadomość przypadkowo trafiła do jednej z nich;
- Niestety, maile wysyłane automatycznie (a tak jest w przypadku wiadomości z linkiem aktywacyjnym Konkursu FOX), czasami są blokowane przez serwery antyspamowe i nie docierają do adresata. W takiej sytuacji, jeżeli sprawdzenie wszystkich wymienionych powyżej przyczyn nie odniosło skutku i e-mail aktywacyjny się nie odnalazł, jedynym rozwiązaniem jest administracyjne aktywowanie konta i nadanie danych logowania. Operacji tej dokonują koordynatorzy regionalni, dlatego w przypadku problemów zachęcamy do kontaktu z nimi.
Na koniec jeszcze jedna drobna, lecz ważna informacja: kliknięcie w link aktywacyjny jest konieczne - bez wykonania tej czynności, nie będzie możliwe zalogowanie się na konto.